EV en Hybride bij AUTO PALACE

AUTO PALACE, uw partner voor al uw mobiliteitsvragen én voor duurzame mobiliteit!

Elektrisch rijden wint aan populariteit. Ook bij Auto Palace beschikken we inmiddels over een groot aanbod 100% elektrische (bedrijfs-)auto’s!
Rijdt u zakelijk? Wanneer u dit jaar nog instapt, profiteert u van 8% bijtelling!

Icoon EV

Voorraad EV en Hybride

Service bill

Offerte aanvragen

Contact opnemen

Peugeot e208  - subsidieregeling

Alles over elektrisch rijden

Elektrisch (EV) rijden wint sterk aan populariteit. Er komen steeds meer elektrische (bedrijfs-)auto's bij en steeds meer bezwaren kunnen worden weerlegd. Wil je meer weten over het opladen, de kosten en/of de voor- en nadelen van elektrisch rijden? We hebben een ruime keuze in EV merken, modellen en uitvoeringen. Onze EV experts helpen je graag.

Direct uit voorraad leverbaar met 8% bijtelling!

Wij beschikken nog over een beperkte voorraad Hyundai IONIQ's met 4% bijtelling. OP = OP!

Actuele voorraad Hyundai IONIQ
Image
Hyundai IONIQ_Private Lease € 399 per maand

Hyundai Actie - Hyundai IONIQ EV Comfort

Rijklaar vanaf
€21.450,-
Private lease p.m. vanaf
€399,-
Image
Peugeot e-208 Allure Première

Peugeot Actie - Peugeot e-208 Allure première

Rijklaar vanaf
€34.950,-
Private lease p.m. vanaf
€479,-
Image
Hyundai KONA EV vanaf € 434,- per maand

Hyundai Actie - Hyundai KONA Fashion EV

Rijklaar vanaf
€45.190,-
Lease p.m. vanaf
€434,-

Wat kost een elektrische auto in de praktijk?

Is elektrisch rijden voordeliger dan rijden op benzine of diesel? Wat kost een elektrische auto tegenwoordig in aanschaf? En hoeveel voordeliger is rijden op stroom vergeleken met rijden op benzine of diesel?

Elektrische auto’s zijn er in veel verschillende merken, modellen en uitvoeringen. De aanschafprijs hangt hier onder meer van af en de grootte van de batterij plus eventuele (zakelijke) subsidies en voordelen.

Hogere aanschafprijs, lagere vaste lasten

De aanschafprijs van elektrische auto’s daalt de afgelopen jaren gestaag. Dat komt onder meer door de ontwikkeling van de technologie. Toch zijn elektrische auto’s over het algemeen nog wat duurder in aanschaf dan vergelijkbare benzine- of dieselauto’s. Kijk je echter naar de totale kosten, dan ben je met een elektrische auto over de levensduur vaak toch goedkoper uit. Je betaalt er onder ander minder belasting voor en je hebt minder onderhoud , dus lagere onderhoudskosten. En stroom is voordeliger dan benzine of diesel. Neem je alle kosten en voordelen in je berekening mee, dan is elektrisch rijden over het algemeen (veel) voordeliger dan rijden op brandstof.

Lagere onderhouds- en brandstofkosten

Minder onderhoud: lagere onderhoudskosten
Elektrische auto’s hebben over het algemeen minder onderhoud nodig dan auto's met een verbrandingsmotor. Elektrische auto’s hebben namelijk veel minder bewegende onderdelen. Ze hebben geen cilinders, geen bougies, geen motorolie, geen distributieriem, geen kleppen en zelfs geen uitlaat.

Flinke besparing op de ‘brandstofkosten’
Een van de grootste voordelen van elektrisch rijden zijn de lage gebruikskosten: lagere onderhoudskosten, lagere energiekosten en gunstige fiscale voordelen. Daardoor ziet het kostenplaatje van een elektrische auto er gemiddeld heel aantrekkelijk uit.

Elektrisch rijden

Welke soorten elektrische auto's zijn er?

Een elektrische auto (EV) of toch een plug-in hybride? Elektrisch rijden kan op meerdere manieren. Dit zijn de verschillende vormen van elektrisch rijden.

Hybride

Een hybride auto heeft een accu, een elektrische (start-)motor en een benzinemotor. Bij een Hybride auto is de elektrische motor ondergeschikt aan de benzinemotor. Een hybride hoeft niet aan een laadpaal opgeladen te worden. Opladen gebeurt tijdens het rijden.

Plug-in hybride (PHEV)

In tegenstelling tot een gewone hybride, is bij een plug-in hybride de benzinemotor ondergeschikt aan de elektrische motor. Een plug-in hybride kan worden opgeladen via een laadpaal. Is de stroom op, dan rijd je op de brandstofmotor verder. Zo zijn ook langere afstanden geen probleem.

Elektrische auto met range extender

Een elektrische auto met range extender rijdt volledig op stroom. Maar er is wel een verschil met een normale elektrische auto. In dit type auto zit een kleine brandstofmotor die de accu oplaadt wanneer deze leeg dreigt te raken. Zo kunt u uw reis elektrisch vervolgen en zijn langere ritten geen enkel probleem.

Volledig elektrische auto (EV)

Volledig elektrische auto’s hebben uitsluitend een elektrische motor. Deze auto maakt dus op geen enkele manier gebruik van brandstof. Wanneer de accu leeg is moet deze aan de laadkabel opgeladen worden via een laadpaal. Voor langere ritten is een elektrische auto nog niet genoeg ontwikkeld, maar voor woon-werkverkeer is een elektrische auto ideaal.

Subsidies voor elektrisch rijden

Vanaf 30 oktober 2020 zal de particuliere subsidie op nieuwe elektrische auto's door de overheid stopgezet worden. U kunt dus t/m 29 oktober aanspraak maken op de subsidie van € 4.000,-!

Emissievrij autorijden moet voor veel meer mensen aantrekkelijk worden, vindt de overheid. Zakelijk rijders profiteren al van een gunstige fiscale bijtelling wanneer ze kiezen voor een volledig elektrische auto. Met de subsidie op elektrische auto’s wil het kabinet elektrisch autorijden voor nóg meer mensen – dus ook privérijders – bereikbaar maken. Daarvoor heeft de overheid een flink bedrag beschikbaar gesteld. Aan de subsidiepot zit wel een maximum. Particulieren die in aanmerking willen komen voor de overheidskorting dienen daarom op tijd hun subsidieaanvraag in te dienen.

Kopers van nieuwe elektrische auto’s konden vanaf 1 juli 2020 via de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) de subsidie voor elektrische personenauto's voor particulieren aanvragen. De subsidie bedraagt € 4.000,-. Voor een gebruikte of reeds geregistreerde elektrische auto, is dit € 2.000,-. De regeling geldt echter al voor elektrische personenauto’s die zijn gekocht nadat de regeling op 4 juni 2020 in de Staatscourant is gepubliceerd. De regeling is bedoeld om het elektrisch rijden voor particulieren betaalbaarder en dus aantrekkelijker te maken. De subsidie is in combinatie met zowel koop- als private leaseconstructies aan te vragen.

De overheid heeft o.a. de volgende voorwaarden aan de subsidie verbonden:
- Alleen van toepassing bij aanschaf van een 100% elektrische auto (EV). Let op: de regeling is dus niet van toepassing op Hybride en Plug-in Hybride (PHEV) modellen
- De oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto moet tussen de € 12.000,- en € 45.000,- liggen
- De actieradius van het model moet minimaal 120 kilometer bedragen
- De auto moet enkele jaren in Nederland bij dezelfde eigenaar blijven
- Bij beëindiging van een leasecontract binnen vier jaar, stopt ook de subsidie
- Bij het aanschaffen van een andere auto binnen 3 jaar, zal de subsidie voor een deel moeten worden terugbetaald

Subsidie aanvragen
Aanvragen van de subsidie kon vanaf 1 juli 2020 via rvo.nl/sepp. Alle auto’s die aan de voorwaarden voldoen en op of na 4 juni 2020 zijn gekocht, komen in aanmerking voor subsidie. 

Uitbetaling
Zodra de auto op uw naam staat, kunt u het kenteken van uw personenauto doorgeven. Na een check bij de RDW krijgt u het subsidiebedrag op uw bankrekening gestort. Bij private lease ontvangt u in een periode van 4 jaar in maandelijkse termijnen de subsidie op uw bankrekening. Bij een nieuwe elektrische personenauto is dat bedrag € 83,33 per maand. Bij een gebruikte elektrische personenauto is dat € 41,67 per maand.

Wees op tijd 
De subsidieregeling loopt van 1 juli 2020 tot 1 juli 2025, tenzij het budget eerder op is. Het totale beschikbare budget voor 2020 is € 17,2 miljoen. Op de website van RVO kunt u zien hoeveel subsidie er (nog) beschikbaar is. Zorg dus dat u de subsidie spoedig aanvraagt!

Wij helpen u graag met informatie en advies over deze subsidieregeling en bij het maken van de juiste keuze in merk en model uit onze merkenpallet en voorraad elektrische (EV) nieuwe en gebruikte personenauto’s.